Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.2.1

Hvilket reglemet ønskes ændret : teknisk reglement
Reglementpunkt : 254S.2.1
Nuværende tekst / reglementspunkt : Det er alene kørerens ansvar at få registreret HK hos den person som kørerforeningen har udpeget dertil senest 60 min. før tidtagningen. Hvis køreren indberettes til dommeren på grund af afvigelse af en forseelse med efterfølgende dom, kan indgives fornyet registrering af HK, som herefter vil være gældende. Der kan ikke registres Hk under den af fabrikken angivende standard effekt. For hver 100 ccm bilens motor er under 1600 ccm gives der en vægt rabat på 5 kg, som kan fratrækkes bilens minimumsvægt. Gælder ikke trykladede biler.
Ønskes ændres til : For hver 100 ccm bilens motor er under 1600 ccm gives der en vægt rabat på 5 kg, som kan fratrækkes bilens minimumsvægt. Gælder ikke trykladede biler.
Evt. begrundelse : Der er ingen grund til at registrere HK, da det vigtigste er at man overholder vægt/effekt til enhver tid. På den måde har deltageren også mulighed for at optimere sin vægt hvis bilen yder mindre end forventet.
Forslagsstillers navn: Bo Stentved
Email: 1600.kontrol@gmail.com
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.2.1

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.1

Hvilket reglemet ønskes ændret : 254s
Reglementpunkt : 2.1
Nuværende tekst / reglementspunkt : Det er alene kørerens ansvar at få registreret HK hos den person som kørerforeningen har
udpeget dertil senest 60 min. før tidtagningen. Hvis køreren indberettes til dommeren på
grund af afvigelse af en forseelse med efterfølgende dom, kan indgives fornyet registrering af
HK, som herefter vil være gældende.
Der kan ikke registres Hk under den af fabrikken angivende standard effekt.
For hver 100 ccm bilens motor er under 1600 ccm gives der en vægt rabat på 5 kg, som kan
fratrækkes bilens minimumsvægt. Gælder ikke trykladede biler.
Ønskes ændres til : Det er alene kørerens ansvar at få registreret HK hos den person som kørerforeningen har
udpeget dertil senest 60 min. før tidtagningen. Hvis køreren indberettes til dommeren på
grund af afvigelse af en forseelse med efterfølgende dom, kan indgives fornyet registrering af
HK, som herefter vil være gældende.
Der kan for benzin of diesel trykladet ikke registres Hk under den af fabrikken angivende standard effekt.
Registres der for benzin trykladet Hk under den af fabrikken angivende standard effekt, skal der køres vægt /effekt for Benzin trykladet (neddroslet)
For hver 100 ccm bilens motor er under 1600 ccm gives der en vægt rabat på 5 kg, som kan
fratrækkes bilens minimumsvægt. Gælder ikke trykladede biler.
Evt. begrundelse : En tilrettelse for en ændring der blev vedtaget sidste år.
Forslagsstillers navn: Brian Jakobsen
Email: Brian@blom-motorsport.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.1

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.2

Hvilket reglemet ønskes ændret : Teknisk reglement
Reglementpunkt : 254S.2
Nuværende tekst / reglementspunkt : Bilens effekt måles ved de af tekniske kontrols angivende målepunkter og udregnes som et gennemsnit af de omgange der er kørt, målt på datalogger. Første og sidste omgang trækkes fra, ingen omgang må overstige gennemsnittet med mere end 5 %.
Ønskes ændres til : Deltagende biler skal overholde vægt/effekt-forholdet under hele arrangementet.
Vægt/effekt-forholdet beregnes ved at dividere den målte motoreffekt op i bilens vægt inklusiv kører minus evt succesballast.
Vægt/effekt = Vægt (kg) / Motoreffekt (hk) = kg/hk
Såfremt en bil udtages til kontrol, vejes bilen inklusive fører, og den målte vægt benyttes ved beregningen af bilens effekt ud fra data fra dataloggeren. I tidtagningen beregnes effekten på hurtigste omgang, og i heat beregnes effekten, som et gennemsnit af fuldførte omgange. Ved safety car medregnes disse omgange ikke. Dog beregnes effekten af hurtigste omgang i heatet, hvis effekten er højere end gennemsnittet.
Den tekniske kontrollant kan til enhver tid udelade dele af dataloggerens data, hvis det skønnes at de ikke er valide. Evt tvivlsspørgsmål om data er valide afgøres af Race technology´s engineers. Der kan i tilfælde af peak´s på målingen, fratrækkes 2% af effekten.
Den tekniske kontrollant kan i tilfælde af vind og baneforhold kompensere for dette.
Evt. begrundelse : For at undgå misforståelser og samtidigt udelukke muligheden for at omgåes det nuværende reglement. Samt tillade at den tekniske kontrollant kan udelukke ikke valide data
Forslagsstillers navn: Bo Stentved
Email: 1600.kontrol@gmail.com
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.2

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.4

Hvilket reglemet ønskes ændret : Sportslig reglement
Reglementpunkt : 2.4
Nuværende tekst / reglementspunkt : ingen
Tillægsvægten og ballastkasse skal køren selv stille til rådighed
Ønskes ændres til : tilføjet.
Ballastkasse er en del af succesvægt
ændres
Tillægsvægten samt ballastkasse udleveres af Teknisk kontrol
Evt. begrundelse : Der er ingen grund til -at biler der i forvejen er for tunge -skal have en ballastkasse med -som de kun skal bruge ved særlige lejligheder.
samt giver det ingen mening at alle kører skal købe en ballastkasse samt bly -som de måske ikke får brug for.
Blyet er den rene gift og miljømæssig er det en trussel.
Så istedet for ca. 30 ballastkasser samt tæt ved 3 ton bly – så har teknisk kontrol det hele med til dem -der skal have det monteret.
Hvis kasserne med beslag/bolte /møtrikker vejer 10 kg -er her allerede en besparelse i bly-da ballastkasse bliver en del af succesvægten og meget nemmere at kontrolere -da det er udleveret af Teknisk kontrol.
Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.4

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.3

Hvilket reglemet ønskes ændret : Teknisk reglement
Reglementpunkt : 254S.3 Miniumsvægt
Nuværende tekst / reglementspunkt : 254S.3 MINIMUMSVÆGT
(254.5)
Erstattes af:
Deltagende biler skal ved enhver kontrol under et arrangement opfylde den beregnede
minimumvægt inklusiv ballastkasse, kører, sikkerhedsudstyr, samt den mængde væsker –
f.eks. olie, brændstof, køle-, bremse- og sprinklervæske – som bilen indeholder ved vejningen.
Ingen former for vægtforøgelse må foretages i pitten, på banen eller i Parc ferme området.
Kontrolvejning foretages på banens vejeudstyr.
Ballastkasse til tildelt tillægsvægt (succes ballast sportsligt reglement pkt. 2.4) skal være
placeret i bilen lige inden for højre fordør i højre vognbund og være udført som vist i
reglement 2, tillæg 6
Ønskes ændres til : 254S.3 MINIMUMSVÆGT
(254.5)
Erstattes af:
Deltagende biler skal ved enhver kontrol under et arrangement opfylde den beregnede
minimumvægt , kører, sikkerhedsudstyr, samt den mængde væsker –
f.eks. olie, brændstof, køle-, bremse- og sprinklervæske – som bilen indeholder ved vejningen.
Ingen former for vægtforøgelse må foretages i pitten, på banen eller i Parc ferme området.
Kontrolvejning foretages på banens vejeudstyr.
Ballastkasse samt tildelt tillægsvægt (succes ballast sportsligt reglement pkt. 2.4) skal være
placeret i bilen i vognbund i passagersiden og være udført som vist i
reglement 2, tillæg 6
Evt. begrundelse : En racerbil skal gerne være så let som muligt og det giver ingen mening at køre med en tom ballastkasse -da den kun skal bruges i forbindelse med succesvægt m.m 

og vedr. placering til højre for kører -har man ikke taget højde for højrestyrede biler-som så bliver til venstre for køren.

Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.3

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3

Hvilket reglemet ønskes ændret : Sportslig reglement
Reglementpunkt : 2.3
Nuværende tekst / reglementspunkt : Point
Ønskes ændres til : Finaleløbet (Årsafslutning) 

Gives dobbelt point i alle former for mesterskaber

Evt. begrundelse : Dette for at gøre finalen ( årsafslutning) endnu mere spænende.
Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3

Hvilket reglemet ønskes ændret : Sportslig Reglement
Reglementpunkt : 2.3
Nuværende tekst / reglementspunkt : Point
Ønskes ændres til : Point
Smid væk : Ved årsafslutning -skal 3 heat smides væk
Heat hvor man er udelukket kan ikke fratrækkes
Man kan ikke fratrække Heat i finaleløbet ( Årsafslutning )
Evt. begrundelse : Dette for at gøre finalen ( årsafslutningen ) endnu mere spænende.
Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 3.3

Hvilket reglemet ønskes ændret : Sportslig reglement
Reglementpunkt : 3.3
Nuværende tekst / reglementspunkt : Heat
2, eventuelt 3 heat af minimum 15 minutter + 1 omgang.
Heat køres søndag, andet aftales med Klasserepræsentanten.
Ønskes ændres til : Heat
3 heat af minimum 15 minutter + 1 omgang.
Heat 1 køres lørdag, heat 2 og heat 3 køres søndag, andet aftales med Klasserepræsentanten.
Evt. begrundelse : For at få så mange heat som muligt på en løbsweekend
Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 3.3

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.1

Hvilket reglemet ønskes ændret : Sportsligt reglement
Reglementpunkt : 2.1
Nuværende tekst / reglementspunkt : Serien afvikles med normalt 8 arrangementer
Ønskes ændres til : Serien afvikles med normalt 6 arrangementer af 3 heat pr. gang og evt. udlandsløb er ikke DM tællende.
Evt. begrundelse : Da jeg har forslået -at udlandsløb ikke er tællende til DM
og samtidig at der køres 3 heat hver løbsweekend
så får vi ialt 18 heat ved 6 løbsweekender mod idag 16 heat ved 8 løbsweekender
altså 2 heat mere på et år.
Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.1

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 3.1

Hvilket reglemet ønskes ændret : Sportslig reglement
Reglementpunkt : 3.1
Nuværende tekst / reglementspunkt : AFVIKLING
3.1 TRÆNING
Minimum 1 træning af minimum 20 minutter
Ønskes ændres til : AFVIKLING
3.1 TRÆNING
Minimum 1 træning af minimum 20 minutter hvis muligt.
Evt. begrundelse : Da vi nu har 3 heat hver løbsweekend -kan vi komme i den situation-hvis vi ikke er ret mange biler -at banerne ikke giver os træningen.
Jeg tror ikke det vil være tilfældet -da man kun skal være 12 biler for at få sit eget løb og da vi i snit er ca. 17 biler og mere på sigt -burde der ikke være problemer.
hvis i ser på ssc som kører træning-tidtagning-samt 3 heat med meget få biler -tror jeg banerne godkender dette.
Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 3.1