Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3

Hvilket reglemet ønskes ændret :: Sportslig reglement
Reglementpunkt :: 2.3 Point
Nuværende tekst / reglementspunkt :: POINT
Der køres om et Rookiemesterskab. For at deltage i rookiemesterskabet, må man
maksimalt tidligere have været tilmeldt to asfaltbane arrangementer.
Der køres om et Oldboysmesterskab. Krav for at deltage i mesterskabet er, at
køreren minimum fylder 45 år i indeværende år.
Der køres om en Ladies Cup. For at denne cup skal oprettes, skal der minimum
være 3 tilmeldte kvinder til 1600 Challenge senest 1. april i indeværende år.
For at deltage i Rookie, Oldboys og/eller Ladies mesterskaberne, skal man pr. mail,
eller via hjemmesiden give besked om dette. Dette skal ske til kørerforeningen
senest ugen før det skal gælde fra.
Pointskala for det samlede mesterskab er 25, 22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10,
9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
For Rookie, Oldboys og Ladies bruges følgende skala: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
Ønskes ændres til :: POINT
Der køres om et Rookiemesterskab. For at deltage i rookiemesterskabet, må man
maksimalt tidligere have været tilmeldt to asfaltbane arrangementer.
Der køres om et Oldboysmesterskab. Krav for at deltage i mesterskabet er, at
køreren minimum fylder 45 år i indeværende år.
Der køres om et Veteran mesterskab .Krav at man er fyldt 67 år -det første heat man kører er tællende i hver løbsweekend og kun dette.
Der køres om en Ladies Cup. For at denne cup skal oprettes, skal der minimum
være 3 tilmeldte kvinder til 1600 Challenge senest 1. april i indeværende år.
For at deltage i Rookie, Oldboys og/eller Ladies mesterskaberne, skal man pr. mail,
eller via hjemmesiden give besked om dette. Dette skal ske til kørerforeningen
senest ugen før det skal gælde fra.
Pointskala for det samlede mesterskab er 25, 22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10,
9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
For Rookie, Oldboys og Veteran samt Ladies bruges følgende skala: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
Evt. begrundelse :: For at få flere af de tidligere kører ud at køre igen i forbindelse med Teammesterskab som forventet træder i kraft fra sæson 2022 .
Oplagt til gæstekører som vil kunne give god reklame/ opmærksomhed for klassen.
Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3

Hvilket reglemet ønskes ændret :: Sportslig reglement
Reglementpunkt :: 2.3 Point
Nuværende tekst / reglementspunkt :: 2.3 POINT
Der køres om et Rookiemesterskab. For at deltage i rookiemesterskabet, må man
maksimalt tidligere have været tilmeldt to asfaltbane arrangementer.
Der køres om et Oldboysmesterskab. Krav for at deltage i mesterskabet er, at
køreren minimum fylder 45 år i indeværende år.
Der køres om en Ladies Cup. For at denne cup skal oprettes, skal der minimum
være 3 tilmeldte kvinder til 1600 Challenge senest 1. april i indeværende år.
For at deltage i Rookie, Oldboys og/eller Ladies mesterskaberne, skal man pr. mail,
eller via hjemmesiden give besked om dette. Dette skal ske til kørerforeningen
senest ugen før det skal gælde fra.
Pointskala for det samlede mesterskab er 25, 22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10,
9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
For Rookie, Oldboys og Ladies bruges følgende skala: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
Ønskes ændres til :: 2.3 POINT
Der køres om et Rookiemesterskab. For at deltage i rookiemesterskabet, må man
maksimalt tidligere have været tilmeldt to asfaltbane arrangementer.
Der køres om et Oldboysmesterskab. Krav for at deltage i mesterskabet er, at
køreren minimum fylder 45 år i indeværende år.
Der køres om en Ladies Cup. For at kunne deltage -skal man være pige/kvinde
For at deltage i Rookie, Oldboys og/eller Ladies mesterskaberne, skal man pr. mail,
eller via hjemmesiden give besked om dette. Dette skal ske til kørerforeningen
senest ugen før det skal gælde fra.
Pointskala for det samlede mesterskab er 25, 22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10,
9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
For Rookie, Oldboys og Ladies bruges følgende skala: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
Evt. begrundelse :: Ser ikke nogen fornuftig forklaring på – at man skal være minium 3 deltagere -da ingen af andre lignede mesterskaber har dette som et krav.
Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254.2

Hvilket reglemet ønskes ændret :: Teknisk reglement
Reglementpunkt :: 254.2 Vægt / Effekt
Nuværende tekst / reglementspunkt :: Vægt/effekt
Ikke trykladet: 8,25 kg gange bilens faktiske effekt.
Benzin, trykladet: 8,75 kg gange bilens faktiske effekt.
Benzin, trykladet (neddroslet): 9 kg gange bilens faktiske effekt.
Diesel, trykladet: 9 kg gange bilens faktiske effekt.
Neddroslet, benzin trykladet, max 165 standart HK.
Ønskes ændres til :: Vægt/effekt
Ikke trykladet: 8,25 kg gange bilens faktiske effekt.
Evt. begrundelse :: Seer desværre store fordele for turbo biler og især neddroslet.
det ekstrem høje Moment vil give ulige kamp – med en lang række problemer -hvor de fine ikke tryklade biler bliver taberne.
Tror ikke der er mange -der udskifter deres ikke trykladet bil -med en trykladet.
Lad klassen være en ren ikke trykladet klasse – sådan startede det hele for mange år siden.
Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254.2

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3

Hvilket reglemet ønskes ændret :: Sportslig reglement
Reglementpunkt :: 2.3 tilføjes
Nuværende tekst / reglementspunkt :: nyt tilføjes
Ønskes ændres til :: Team mesterskab -Det er bilen der vinder mesterskabet.
Der skal være 2 kører tilmeldt klassen for at deltage – Gæstekører er muligt.
Træning/Tidtagning kan deles kørerne imellem.
Begge køres navne skal være på bilen og den kører som ikke kører-skal have en tydelig sort streg midt i kører navnet.
Hvis bilen kun kørers af 1 kører – Grundet forskellige omstændigheder optjener den ikke point til Team mesterskabet.
Point: gives som i Rokkie-Oldboys-Ladies mesterskaber 
Evt. begrundelse :: Team mesterskabet er allerede stemt ind i 2020.
Men grundet meneskelige fejl i banesports udvalget blev det ikke indskrevet i reglementet.
Så for god ordens skyld tager jeg det med endnu engang -så vi kan få det indskrevet og forhåbentlig blive nogle flere biler/kører i vores klasse.
Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254s

Hvilket reglemet ønskes ændret :: Teknisk reglement
Reglementpunkt :: 254S
Nuværende tekst / reglementspunkt :: Luftindtag før luftfilterkassen (i luftstrømmens retning) må ændres, men udvendige og
indvendige åbninger for tilførsel af luft skal forblive originale og deres dimensioner må ikke
begrænses eller forøges.
Ønskes ændres til :: Fra spældhus må orginal luftfilterkasse udskiftes med anden f.eks sportsfilter.
Luftindtag før luftfilterkassen (i luftstrømmens retning) må ændres, men udvendige og
indvendige åbninger for tilførsel af luft skal forblive originale og deres dimensioner må ikke
begrænses eller forøges.
Evt. begrundelse :: For bedre lyd og måske lidt mere effekt. 
Forslagsstillers navn: Søren Marquard Sejersen
Email: Sejersen@28882888.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254s

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254s

Hvilket reglemet ønskes ændret :: 254S
Reglementpunkt :: 2
Nuværende tekst / reglementspunkt :: (Uddrag) 

Vægt/effekt
Ikke trykladet: 8,25 kg gange bilens faktiske effekt.
Benzin, trykladet: 8,75 kg gange bilens faktiske effekt.
Benzin, trykladet (neddroslet): 9 kg gange bilens faktiske effekt.
Diesel, trykladet: 9 kg gange bilens faktiske effekt.
Neddroslet, benzin trykladet, max 165 standart HK.

Ønskes ændres til :: Vægt/effekt
Ikke trykladet: 8,25 kg gange bilens registeret effekt.
Benzin, trykladet: 8,75 kg gange bilens registeret effekt.
Benzin, trykladet (neddroslet): 9 kg gange bilens registeret effekt.
Diesel, trykladet: 9 kg gange bilens registeret effekt.
Neddroslet, benzin trykladet, max 165 standart HK.
Evt. begrundelse :: For at gøre det nemmer for deltagerne at kende bilens vægt, og ikke som i år hvor jeg har hørt om biler der har svinget 132 kg mellem tidstagning og heat’s.
Det er sådan det har være håndteret alle de år der er kørt med logger og rullefelt.
Forslagsstillers navn: Brian Jakobsen
Email: brian@blom-motorsport.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254s

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.1

 

Hvilket reglemet ønskes ændret :: sportsligt reglement
Reglementpunkt :: 2.1
Nuværende tekst / reglementspunkt :: serien afvikles normalt med 7 løb
Ønskes ændres til :: 6 løb hvor, 2 heat kan smides væk
Evt. begrundelse :: økonomisk for alle i klassen, dæk benzin osv.. og hvis vi må smide 2 heat væk, bliver afstanden mellem kørerne tæt, og det bliver mere spændene..
Forslagsstillers navn: Jan vestergaard
Email: baloo@paradis.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.1

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254s2

Hvilket reglemet ønskes ændret :: 254S
Reglementpunkt :: 254S2
Nuværende tekst / reglementspunkt :: Ikke trykladet: 8,25 kg gange bilens faktiske vægt
Benzin trykladet : 8,75 kg. 

Der kan efter 3 arr. reguleres i vægt effekt for trykladet biler

Ønskes ændres til :: Benzin : 8,25 kg gange bilens faktiske vægt. 

Der kan efter 3 arr. reguleres i vægt effekt af deltagende biler.

Evt. begrundelse :: At turbobiler er det, der tegner nutiden, og hvis vi skal gøre os håb om endnu flere nybyggede biler skal reglementet tilpasset nye biler
Forslagsstillers navn: Preben Jørgensen
Email: ledavej8@ymail.com
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254s2

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254s

Hvilket reglemet ønskes ændret :: 254s
Reglementpunkt :: 2
Nuværende tekst / reglementspunkt :: (Uddrag) 

Vægt/effekt
Ikke trykladet: 8,25 kg gange bilens faktiske effekt.
Benzin, trykladet: 8,75 kg gange bilens faktiske effekt.
Benzin, trykladet (neddroslet): 9 kg gange bilens faktiske effekt.
Diesel, trykladet: 9 kg gange bilens faktiske effekt.
Neddroslet, benzin trykladet, max 165 standart HK.

Ønskes ændres til :: Vægt/effekt
Ikke trykladet: 8,25 kg gange bilens registeret effekt.
Benzin, trykladet: 8,75 kg gange bilens registeret effekt.
Benzin, trykladet (neddroslet): 9 kg gange bilens registeret effekt.
Diesel, trykladet: 9 kg gange bilens registeret effekt.
Neddroslet, benzin trykladet, max 165 standart HK.
Evt. begrundelse :: For at gøre det nemmer og kende bilens vægt
Det er sådan det har være håndteret alle de år der er kørt med logger og rullefelt.
Forslagsstillers navn: Brian Jakobsen
Email: Brian@blom-motorsport.dk
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254s

Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.2

Hvilket reglemet ønskes ændret : Teknisk reglement
Reglementpunkt : 254S.2
Nuværende tekst / reglementspunkt : Der skal i alle biler monteres krævede datalogningsudstyr. Datalogningsudstyret er godkendt af DASU. Dette system skal under hele konkurrencen være korrekt tilsluttet og udlæses af klassens tekniske kontrollant/teknisk delegeret/teknisk chef. Det er alene deltagerens ansvar at systemet er tilsluttet og monteret korrekt, og dermed fungerer efter hensigten. Fejlagtig tilslutning eller montering vil blive behandlet som en teknisk afvigelse fra reglementet. Logger skal være monteret inden teknisk kontrol
Ønskes ændres til : Datalogning
Enhver deltagers bil, skal inden deltagelse i mesterskabet gennemføre en coast down test i samarbejde med og efter kørerforeningens anvisninger.
Såfremt en deltagers bil ikke har gennemført en coastdown-test inden deltagelse, tillægges den deltagende bils minimumsvægt et vægttillæg / strafballast. Tillægget fastlægges af klassens tekniske kontrollant i samarbejde med klassens bestyrelse og BU. Der anvendes standarddata til loggerboksen fra lignende bil til beregning af den deltagende bils effekt. Data bestemmes af klassens tekniske kontrollant i samarbejde med klassens bestyrelse og BU.
Testen betales af køreren og udføres på et af kørerforeningen anvist sted.
Der skal monteres det af kørerforeningen krævede datalogningsudstyr.
Datalogningsudstyret er godkendt af DASU. Dette system skal under hele konkurrencen være korrekt tilsluttet og må kun udlæses af den tekniske kontrollant/teknisk delegeret/teknisk chef.
Det er kørerens ansvar, at der er data på loggerkortet.
Det er alene deltagerens ansvar at systemet er tilsluttet og monteret korrekt, og dermed
fungerer efter hensigten. Fejlagtig tilslutning eller montering vil blive behandlet som en teknisk afvigelse fra reglementet.
Logger + strømstik til denne monteres uden for kørerens rækkevidde. For funktionskontrol, skal loggeren kunne ses fra bagruden.
Loggere skal være monteret inden teknisk kontrol.
Dataloggeren skal være monteret uden om hovedafbryderen.
Evt. begrundelse : Coast down testen udføres for at finde den enkelte bils Cda og rr værdi. Samt biler der ikke nået at blive coast down testet kan deltage.
Forslagsstillers navn: Bo Stentved
Email: 1600.kontrol@gmail.com
Udgivet i 2021, Nyheder | Kommentarer lukket til Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.2