Hvilket reglemet ønskes ændret :: | 254s |
Reglementpunkt :: | 2 |
Nuværende tekst / reglementspunkt :: | (Uddrag)
Vægt/effekt |
Ønskes ændres til :: | Vægt/effekt Ikke trykladet: 8,25 kg gange bilens registeret effekt. Benzin, trykladet: 8,75 kg gange bilens registeret effekt. Benzin, trykladet (neddroslet): 9 kg gange bilens registeret effekt. Diesel, trykladet: 9 kg gange bilens registeret effekt. Neddroslet, benzin trykladet, max 165 standart HK. |
Evt. begrundelse :: | For at gøre det nemmer og kende bilens vægt Det er sådan det har være håndteret alle de år der er kørt med logger og rullefelt. |
Forslagsstillers navn: | Brian Jakobsen |
Email: | Brian@blom-motorsport.dk |
Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254s
Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.2
Hvilket reglemet ønskes ændret : | Teknisk reglement |
Reglementpunkt : | 254S.2 |
Nuværende tekst / reglementspunkt : | Der skal i alle biler monteres krævede datalogningsudstyr. Datalogningsudstyret er godkendt af DASU. Dette system skal under hele konkurrencen være korrekt tilsluttet og udlæses af klassens tekniske kontrollant/teknisk delegeret/teknisk chef. Det er alene deltagerens ansvar at systemet er tilsluttet og monteret korrekt, og dermed fungerer efter hensigten. Fejlagtig tilslutning eller montering vil blive behandlet som en teknisk afvigelse fra reglementet. Logger skal være monteret inden teknisk kontrol |
Ønskes ændres til : | Datalogning Enhver deltagers bil, skal inden deltagelse i mesterskabet gennemføre en coast down test i samarbejde med og efter kørerforeningens anvisninger. Såfremt en deltagers bil ikke har gennemført en coastdown-test inden deltagelse, tillægges den deltagende bils minimumsvægt et vægttillæg / strafballast. Tillægget fastlægges af klassens tekniske kontrollant i samarbejde med klassens bestyrelse og BU. Der anvendes standarddata til loggerboksen fra lignende bil til beregning af den deltagende bils effekt. Data bestemmes af klassens tekniske kontrollant i samarbejde med klassens bestyrelse og BU. Testen betales af køreren og udføres på et af kørerforeningen anvist sted. Der skal monteres det af kørerforeningen krævede datalogningsudstyr. Datalogningsudstyret er godkendt af DASU. Dette system skal under hele konkurrencen være korrekt tilsluttet og må kun udlæses af den tekniske kontrollant/teknisk delegeret/teknisk chef. Det er kørerens ansvar, at der er data på loggerkortet. Det er alene deltagerens ansvar at systemet er tilsluttet og monteret korrekt, og dermed fungerer efter hensigten. Fejlagtig tilslutning eller montering vil blive behandlet som en teknisk afvigelse fra reglementet. Logger + strømstik til denne monteres uden for kørerens rækkevidde. For funktionskontrol, skal loggeren kunne ses fra bagruden. Loggere skal være monteret inden teknisk kontrol. Dataloggeren skal være monteret uden om hovedafbryderen. |
Evt. begrundelse : | Coast down testen udføres for at finde den enkelte bils Cda og rr værdi. Samt biler der ikke nået at blive coast down testet kan deltage. |
Forslagsstillers navn: | Bo Stentved |
Email: | 1600.kontrol@gmail.com |
Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.2.1
Hvilket reglemet ønskes ændret : | teknisk reglement |
Reglementpunkt : | 254S.2.1 |
Nuværende tekst / reglementspunkt : | Det er alene kørerens ansvar at få registreret HK hos den person som kørerforeningen har udpeget dertil senest 60 min. før tidtagningen. Hvis køreren indberettes til dommeren på grund af afvigelse af en forseelse med efterfølgende dom, kan indgives fornyet registrering af HK, som herefter vil være gældende. Der kan ikke registres Hk under den af fabrikken angivende standard effekt. For hver 100 ccm bilens motor er under 1600 ccm gives der en vægt rabat på 5 kg, som kan fratrækkes bilens minimumsvægt. Gælder ikke trykladede biler. |
Ønskes ændres til : | For hver 100 ccm bilens motor er under 1600 ccm gives der en vægt rabat på 5 kg, som kan fratrækkes bilens minimumsvægt. Gælder ikke trykladede biler. |
Evt. begrundelse : | Der er ingen grund til at registrere HK, da det vigtigste er at man overholder vægt/effekt til enhver tid. På den måde har deltageren også mulighed for at optimere sin vægt hvis bilen yder mindre end forventet. |
Forslagsstillers navn: | Bo Stentved |
Email: | 1600.kontrol@gmail.com |
Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.1
Hvilket reglemet ønskes ændret : | 254s |
Reglementpunkt : | 2.1 |
Nuværende tekst / reglementspunkt : | Det er alene kørerens ansvar at få registreret HK hos den person som kørerforeningen har udpeget dertil senest 60 min. før tidtagningen. Hvis køreren indberettes til dommeren på grund af afvigelse af en forseelse med efterfølgende dom, kan indgives fornyet registrering af HK, som herefter vil være gældende. Der kan ikke registres Hk under den af fabrikken angivende standard effekt. For hver 100 ccm bilens motor er under 1600 ccm gives der en vægt rabat på 5 kg, som kan fratrækkes bilens minimumsvægt. Gælder ikke trykladede biler. |
Ønskes ændres til : | Det er alene kørerens ansvar at få registreret HK hos den person som kørerforeningen har udpeget dertil senest 60 min. før tidtagningen. Hvis køreren indberettes til dommeren på grund af afvigelse af en forseelse med efterfølgende dom, kan indgives fornyet registrering af HK, som herefter vil være gældende. Der kan for benzin of diesel trykladet ikke registres Hk under den af fabrikken angivende standard effekt. Registres der for benzin trykladet Hk under den af fabrikken angivende standard effekt, skal der køres vægt /effekt for Benzin trykladet (neddroslet) For hver 100 ccm bilens motor er under 1600 ccm gives der en vægt rabat på 5 kg, som kan fratrækkes bilens minimumsvægt. Gælder ikke trykladede biler. |
Evt. begrundelse : | En tilrettelse for en ændring der blev vedtaget sidste år. |
Forslagsstillers navn: | Brian Jakobsen |
Email: | Brian@blom-motorsport.dk |
Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.2
Hvilket reglemet ønskes ændret : | Teknisk reglement |
Reglementpunkt : | 254S.2 |
Nuværende tekst / reglementspunkt : | Bilens effekt måles ved de af tekniske kontrols angivende målepunkter og udregnes som et gennemsnit af de omgange der er kørt, målt på datalogger. Første og sidste omgang trækkes fra, ingen omgang må overstige gennemsnittet med mere end 5 %. |
Ønskes ændres til : | Deltagende biler skal overholde vægt/effekt-forholdet under hele arrangementet. Vægt/effekt-forholdet beregnes ved at dividere den målte motoreffekt op i bilens vægt inklusiv kører minus evt succesballast. Vægt/effekt = Vægt (kg) / Motoreffekt (hk) = kg/hk Såfremt en bil udtages til kontrol, vejes bilen inklusive fører, og den målte vægt benyttes ved beregningen af bilens effekt ud fra data fra dataloggeren. I tidtagningen beregnes effekten på hurtigste omgang, og i heat beregnes effekten, som et gennemsnit af fuldførte omgange. Ved safety car medregnes disse omgange ikke. Dog beregnes effekten af hurtigste omgang i heatet, hvis effekten er højere end gennemsnittet. Den tekniske kontrollant kan til enhver tid udelade dele af dataloggerens data, hvis det skønnes at de ikke er valide. Evt tvivlsspørgsmål om data er valide afgøres af Race technology´s engineers. Der kan i tilfælde af peak´s på målingen, fratrækkes 2% af effekten. Den tekniske kontrollant kan i tilfælde af vind og baneforhold kompensere for dette. |
Evt. begrundelse : | For at undgå misforståelser og samtidigt udelukke muligheden for at omgåes det nuværende reglement. Samt tillade at den tekniske kontrollant kan udelukke ikke valide data |
Forslagsstillers navn: | Bo Stentved |
Email: | 1600.kontrol@gmail.com |
Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.4
Hvilket reglemet ønskes ændret : | Sportslig reglement |
Reglementpunkt : | 2.4 |
Nuværende tekst / reglementspunkt : | ingen Tillægsvægten og ballastkasse skal køren selv stille til rådighed |
Ønskes ændres til : | tilføjet. Ballastkasse er en del af succesvægt ændres Tillægsvægten samt ballastkasse udleveres af Teknisk kontrol |
Evt. begrundelse : | Der er ingen grund til -at biler der i forvejen er for tunge -skal have en ballastkasse med -som de kun skal bruge ved særlige lejligheder. samt giver det ingen mening at alle kører skal købe en ballastkasse samt bly -som de måske ikke får brug for. Blyet er den rene gift og miljømæssig er det en trussel. Så istedet for ca. 30 ballastkasser samt tæt ved 3 ton bly – så har teknisk kontrol det hele med til dem -der skal have det monteret. Hvis kasserne med beslag/bolte /møtrikker vejer 10 kg -er her allerede en besparelse i bly-da ballastkasse bliver en del af succesvægten og meget nemmere at kontrolere -da det er udleveret af Teknisk kontrol. |
Forslagsstillers navn: | Søren Marquard Sejersen |
Email: | Sejersen@28882888.dk |
Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 254S.3
Hvilket reglemet ønskes ændret : | Teknisk reglement |
Reglementpunkt : | 254S.3 Miniumsvægt |
Nuværende tekst / reglementspunkt : | 254S.3 MINIMUMSVÆGT (254.5) Erstattes af: Deltagende biler skal ved enhver kontrol under et arrangement opfylde den beregnede minimumvægt inklusiv ballastkasse, kører, sikkerhedsudstyr, samt den mængde væsker – f.eks. olie, brændstof, køle-, bremse- og sprinklervæske – som bilen indeholder ved vejningen. Ingen former for vægtforøgelse må foretages i pitten, på banen eller i Parc ferme området. Kontrolvejning foretages på banens vejeudstyr. Ballastkasse til tildelt tillægsvægt (succes ballast sportsligt reglement pkt. 2.4) skal være placeret i bilen lige inden for højre fordør i højre vognbund og være udført som vist i reglement 2, tillæg 6 |
Ønskes ændres til : | 254S.3 MINIMUMSVÆGT (254.5) Erstattes af: Deltagende biler skal ved enhver kontrol under et arrangement opfylde den beregnede minimumvægt , kører, sikkerhedsudstyr, samt den mængde væsker – f.eks. olie, brændstof, køle-, bremse- og sprinklervæske – som bilen indeholder ved vejningen. Ingen former for vægtforøgelse må foretages i pitten, på banen eller i Parc ferme området. Kontrolvejning foretages på banens vejeudstyr. Ballastkasse samt tildelt tillægsvægt (succes ballast sportsligt reglement pkt. 2.4) skal være placeret i bilen i vognbund i passagersiden og være udført som vist i reglement 2, tillæg 6 |
Evt. begrundelse : | En racerbil skal gerne være så let som muligt og det giver ingen mening at køre med en tom ballastkasse -da den kun skal bruges i forbindelse med succesvægt m.m
og vedr. placering til højre for kører -har man ikke taget højde for højrestyrede biler-som så bliver til venstre for køren. |
Forslagsstillers navn: | Søren Marquard Sejersen |
Email: | Sejersen@28882888.dk |
Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3
Hvilket reglemet ønskes ændret : | Sportslig reglement |
Reglementpunkt : | 2.3 |
Nuværende tekst / reglementspunkt : | Point |
Ønskes ændres til : | Finaleløbet (Årsafslutning)
Gives dobbelt point i alle former for mesterskaber |
Evt. begrundelse : | Dette for at gøre finalen ( årsafslutning) endnu mere spænende. |
Forslagsstillers navn: | Søren Marquard Sejersen |
Email: | Sejersen@28882888.dk |
Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 2.3
Hvilket reglemet ønskes ændret : | Sportslig Reglement |
Reglementpunkt : | 2.3 |
Nuværende tekst / reglementspunkt : | Point |
Ønskes ændres til : | Point Smid væk : Ved årsafslutning -skal 3 heat smides væk Heat hvor man er udelukket kan ikke fratrækkes Man kan ikke fratrække Heat i finaleløbet ( Årsafslutning ) |
Evt. begrundelse : | Dette for at gøre finalen ( årsafslutningen ) endnu mere spænende. |
Forslagsstillers navn: | Søren Marquard Sejersen |
Email: | Sejersen@28882888.dk |
Forslag til ændring Reglementsmøde Kørerforeningen Gr. N 2021 Reglementpunkt: 3.3
Hvilket reglemet ønskes ændret : | Sportslig reglement |
Reglementpunkt : | 3.3 |
Nuværende tekst / reglementspunkt : | Heat 2, eventuelt 3 heat af minimum 15 minutter + 1 omgang. Heat køres søndag, andet aftales med Klasserepræsentanten. |
Ønskes ændres til : | Heat 3 heat af minimum 15 minutter + 1 omgang. Heat 1 køres lørdag, heat 2 og heat 3 køres søndag, andet aftales med Klasserepræsentanten. |
Evt. begrundelse : | For at få så mange heat som muligt på en løbsweekend |
Forslagsstillers navn: | Søren Marquard Sejersen |
Email: | Sejersen@28882888.dk |